Summa sidvisningar

måndag, oktober 30, 2017

Pennan är mitt verktyg....

Är man illustratör så är man, har man varit illustratör har man varit det, alltid varit det! Jo det stämmer, mitt liv har, bokstavligt talat, kretsat kring en penna. Pennan som upphov till så mycket, inkomst, uppehälle, bekräftelse, glädje, ytlig allmänbildning och många, många andra fördelar. Trygghet glömde jag, pennan har gett mig ett levebröd genom olika faser och konjunkturer i vårt lands nutidshistoria. Klarade den svåra finanskrisen i början på nittiotalet, men även andra svackor. Just nu för bara en halvtimme sedan, hade vi besök av en gallerist, hon såg mina alster i teckningar, grafik och måleri. Vem vet, återigen kan pennan bli upphovet till en utställning. Men det får framtiden utvisa. Tack Eric Johannesson på Berghs som sporrade mig, entusiasmerade mig och fick mig att våga ta steget in en tecknaren/illustratörens värld. Och tidigare än så - i småskolan när jag var sju år så sa min lärarinna "Olle du kan inte sjunga, du får teckna på sånglektionerna". Tack Märtha Werner.

Inga kommentarer: