Summa sidvisningar

fredag, september 01, 2017

Dagen med stort D.

Jovisst kan det verka minst sagt tjatigt och egenkärt, med ett stort blaffigt självporträtt så här. Men alla må förlåta mig, har man för första gången i sitt långa, långa liv fått tillfället att sätta sig vid ett bord och signera sin allra första egna bok, då är det förlåtet. Eller hur? Igår kväll på Gnesta bibliotek, ringlade sig bokstavligen kön fram till bordet där jag satt, vänner, bekanta och några jag aldrig sett tidigare ville ha boken. Och mitt i hela härligheten blev det dags för det officiella boksläppet, vårt kommunalråd Ann-Sofie Lifvenhage, höll först ett långt, berörande tal till mig och till kulturens betydelse för oss alla. De ord som hon sa värmde mig, berörde mig djupt, jag bara svävade bort och jag försöker minnas. Har påmint henne om att mejla orden till mig igen. Hoppas hon inte kastade sin lapp. Alltnog, efter det blev det ganska svårt för mig att säga det jag ville, men lyckades så där. Fick på slutet alla att skratta och känna sig avslappnade. Biblioteket bjöd på fika, något jag missade eftersom jag skrev och skrev. Dedikationer, hälsningar eller bara mitt namn. Är så tacksam för att jag fick komma till vårt fin-fina bibliotek och för andra gången släppa en bok, denna gång som sagt, den första egna. Nu går vi vidare med Konstrundan som rullar in i morgon och på lördag. Ser fram emot den också. En vecka späckad av radiointervju i måndags, tidningsreportage i onsdags, boksläpp i går torsdag och konstrunda i morgon lördag och på söndag. Härligt. Tänk om jag bara satt där och rullade tummarna om dagarna. Inte min stil, nu rullar vi framåt i stället, i något lugnare takt, men med bara korta stopp här och där. Tack för ordet. PS! Boken finns att köpa på Gnesta bokhandel eller hos mig på konstrundan nu till helgen annars bara mejla mig på olle(@)omart.se

Inga kommentarer: