Summa sidvisningar

torsdag, maj 11, 2017

Leif GW, inte sviker han inte.

För någon månad högg det tag i mig, en av mina favoriter i rutan, Leif GW Persson dök plötsligt och mindre lustigt upp i TV4:s programtablå, med ett program betitlat "Leifs mord". OK tänkte jag, denne man har lockats över till flum-kanalen med feta klöver, som han egentligen inte behöver. Men så studerade jag några rader på Google och vad jag kan förstå, och innerligt hoppas är riktigt och sant, är det så att han fortsätter serien med "Veckans brott" i SVT. Hans inhopp i fyran tycks bara vara dess fem program, inspelade under 2016. Han påstår att han behöver något att göra när inte programmen med Camilla Kvartoft rullar på. Det känns skönt, för en notorisk TV4-förnekare som jag är måste medges. Att framöver ha sett vår folkkäre GW då och då dyka upp mellan reklaminslagen hade bara blivit för mycket för mig att kunna ta in. Till yttermera visso, eller som grädde på moset, så kommer SVT till hösten att seriöst starta upp morgon-TV, med nyheter och aktualiteter, där fyran tidigare varit aningen bättre, åtminstone vad gäller programtidens längd. Nu vet jag inte SVT:s upplägg, men med den programledaruppställning SVT just visat upp så ser det lovande ut. Men, hör här! Jag tittar aldrig på morgon-tv själv, något nyhetsinslag i SVT kl nio om något särskilt hänt. Bara känslan att ha valt "rätt sida" vara i "vinnarlaget" gör mig varm och rosenkindad. Nu vet ni var jag står i valet mellan public service och public nonsens.

Inga kommentarer: