Summa sidvisningar

fredag, februari 26, 2016

Jag saknar färg hos er SJ.



Jag bor nära västra stambanan. Ser ofta tåg, hör ofta tåg.
Jag tänker inte vädra något missnöje med försenade tåg, inställda tåg eller omdirigerade tåg.
Undrar bara varför SJ valt färgerna svart och grått på sina lok och vagnar?
Lasse Hall, den grafiske formgivaren gjorde ett snyggt jobb när han lyfte hela SJ:s profil, men där jag inte är med, är hans val av den grå färgsättningen.
Tror någon annan är ansvarig för det svarta färgvalet på loktågen?

Man blir lite nedstämd av färgerna, vill se något gladare i vintermörker och dimma.
Troligen är jag tämligen ensam om att lyfta denna fråga, som är medges det, en ickefråga.
Men ändå, det vi ser och det som rör sig, berör oss.

Om det blir något nytt designprogram, snälla beslutande toppskikt inom SJ, tänk då i färg.


Inga kommentarer: