Summa sidvisningar

söndag, oktober 04, 2015

Gudrun Schyman, jag börjar förstå vad du menar....



....ja, jag börjar verkligen förstå vad du menar med det patriarkala samhället, där män med pralinhjärnor styr och ställer och framför allt inte låter kvinnor få samma rättigheter, villkor, löner, förutsättningar, chanser, möjligheter, uppdrag, poster, arbeten osv osv.
Det räcker kanske att titta på dessa två bilder för att ana vad Fi kommer att använda i sin valpropaganda 2018, ett tips till Fi är - använd dessa och ni kommer säkert att gå om både MP och KD.

En liten fundering som jag har, är - är dessa bilder arrangerade, fejkade för att visa mansgrisens roll i dagens samhälle? Kan så vara, men sk-t samma, de är bra och får mig att dra på smilbanden och för ovanlighetens skull också skänka Gudrun Schyman en tanke. Ja till och med en rubrik.

Själv är jag ingen mansgris, utan drar mitt strå till vår gemensamma stack. 



Inga kommentarer: