Summa sidvisningar

söndag, juli 06, 2014

Maskerad huligan i Japan?


Inte alls, en fullt "normal" och fredligt sinnad japansk kille på en järnvägsstation.
Slängde i väg ett klick ganska snabbt för att inte störa honom.

Med ålderns rätt har jag ändå rätt att fundera lite kring stilen
En varm vintermössa en varm vårdag? ja kanske!
Ett munskydd? ja fullt OK och mycket vanligt i Japan.
Hörlurar och iPhone, helt naturligt inte bara i Japan utan världen över.

Men nu till min fråga, är det någon annan som ser med lite skräckblandade känslor på denne unge man?  Jag gör det för jag har sett så många maskerade i demonstrationer göra s k  rusningar och även på idrottsarenor där de bränt av bengaler dolda bakom sina maskeringar.
Just därför övergick mina känslor till näst intill ett förakt.

Den här killen får symbolisera denna primitiva känsla hos mig, oskyldig och långt bort i sin egen värld.

Inga kommentarer: