Summa sidvisningar

tisdag, april 22, 2014

Tänder du på denna illustration?

Det var inte helt ovanligt att man för ett par generationer sedan lät plocka ut sina tänder, efter förslag av sina föräldrar eller kanske t o m sin tandläkare, om man nu hade en sådan?
Anledningen var enkel, föräldrarnas tänder var dåliga (om ens kvar?), deras erfarenhet av problem min de egna tänderna gjorde att de "ville sina barns bästa".
Alltså att slippa framtida värk och andra problem. Bättre då att plocka ut de egna tänderna i tid och sätta in löständer.

Jag har aldrig haft några problem med mina tänder mer än i tonåren, senast jag hade ett hål (karies) var 1976, gamla plomber har ramlat ut och ersatts av nya, men inga nya hål.
På en fråga till min tandläkare vad hon skulle svara om någon kom in och bad att få dra ut alla tänder svarade hon "Jag skulle vägra totalt om det inte fanns särskilda medicinska skäl".

Så här sitter jag med mina egna tänder och lider med alla de som inte har egna och inte hade tillfälle eller mod att tacka nej till föräldrarnas råd.
De är inte många kvar, men några finns.

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)