Summa sidvisningar

lördag, juni 29, 2013

Får man bära vilken T-shirt som helst?


I går på gymmet, såg jag en till synes helt frisk man, medelålders som kånkade på skrot och stånkandes och svettandes som alla andra.
Han bar en klart röd T-shirt av exakt den model som ligger i bild här ovan.
Måhända hade han köpt den för 159 svenska kronor för att hedra de gamla sovjetiska hockeylirarna som rundade allt och alla på isen, vad vet jag?

Jag lät honom bära sin T-shirt symboliserande blod, terror och hänsynslöst förtryck.
Kan någon rättfärdiga de illgärningar som gjorts i kommunismens namn, Stalins tortyrkamrar, Gulag, de kinesiska svärdens sång när oliktänkandes huvuden rullade. Pol Pots nagelryckande massutrotning.
Räcker 50 miljoner offer som argument?
Det finns fler exempel.

Hur kan som medelålders vuxen man i ett upplyst land som Sverige, bära en symbol, som man rimligtvis borde veta vad den symboliserar och berättar?

Tänk, tänk bara tanken att du kom med en T-shirt med ett hakkors på!
En knäppgök i Varberg gjorde det förra året, han greps och blev bötfälld att betala 20 000 kronor

Hakkors eller hammare och skära? Lika illa - jävligt illa.
Varför klarar sig kommunismens misstolkare undan och förblir rumsrena, när Hitler och hans slaktare en gång för alla är förpassade till helvetets allra djupase hålor?

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)