Summa sidvisningar

onsdag, maj 15, 2013

Är håret huvudsaken?


Ja en del tycks anse det.
En del lägger en förmögenhet på att förskönas på toppen.
Tveksamt om det är värt priset, för få är väl de som fäster någon större betydelse vid om man är flintis eller inte flintis. Eller lite däremellan.
Trodde Wayne Rooney att han skulle bli en bättre fotbollsspelare?
Trodde Silvio Berlusconi att han skulle få det lättare att bryta ner ännu yngre brudar?

Ja jag vet inte, man kan ju alltid spekulera kring det och ironisera som på den här bilden.

Själv då? Jo när jag var 23 kom Lotta, en arbetskamrat fram till mig i ett ärende och i förbifarten sa hon "Olle, gu´vicket hål du har i nacken."
Först trodde jag att det var på skjortan eller vad det nu var?
Lotta sa inget mer, utan gick och där satt jag och funderade. Så småningom gick det upp för mig att hålet var en fläck på huvudet som höll på att avhåras.
De där hygget däruppe växte sakta, men inte så farligt att de bekom mig, eller bekommer mig.
Idag ser det ut ungefär som för 10-15 år sedan, gråare men inte så skalad att jag lider.
Men jag blir lite fundersam över vissas fåfänga.




1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)