Summa sidvisningar

fredag, september 10, 2010

En eldig dam denna Gudrun

Eldfängd. Det har hon alltid varit Gudrun Schyman, de 100.000 kronor hon eldade upp under Almedalsveckan i år i sin "kamp för rättvisare löner" är egentligen nada mot hennes brinnande entusiasm för den proletära revolutionen för några årtionden sedan.
Som en ledande gestalt, mycket talför och debattsugen medlem av hör här: Marxist-leninistiska kampförbundet MLK, var namnet som Vänsterns Ungdomsförbund tog när det bröt sig ur VPK år 1970.
Anledningen var att VPK var för tandlöst och småborgerligt. Hermansson en mes.
Maoistiska MLK ville mer än så, i deras partiprogram framgick bla följande eldfängda meningar:
"Eftersom den borgerliga statens viktigaste element utgörs av en våldsapparat i form av polis och militär kommer den proletära revolutionen med nödvändighet att grundas på revolutionärt våld...... Proletariatets maktövertagande kräver därför att en beväpnad arbetarklass kan ställas mot monopolkapitalets våldsapparat. Arbetarklassens makt består av dess beväpning"
Så Gudruns uppvisning i Visby var egentligen bara en förlängning av en tidigt grundlagd våldsbenägenhet.
Och denna person anser sig ha högre moraliska värderingar och en mer solidarisk människosyn än hennes gelike på den andra kanten Jimmie Åkesson har.
Fan vet?
Jag tycker de sitter i samma båt.
Det bästa vore nog att ta ifrån dem årorna.
Nu i valtider i alla fall.

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)