Summa sidvisningar

måndag, maj 26, 2008

Sega gubbar

Nu skall jag blir allvarlig och prata politik ett tag, håll i er!
Junilistan, ett parti vars enda fråga är att ifrågasätta EU, må ha sitt existensberättigande, precis som alla andra partier, oavsett frågor. Det är jag den första att erkänna. 
Men gu´va sega de är när de skall tillsätta nytt folk i ledningen för detta parti!!!
Valberedningen kom idag med sina kandidater. 
Fräscha fläktar, sensationella nyheter, nya ansikten? 
Nej, Sören Wibe och Björn von der Esch!!?!! Liknar mer något som katten släpat in, i mitt tycke.
Att de lagt till en ung kvinnlig fd fp-politiker från Göteborg verkar mer vara konstgjord andning från valberedningens sida, för att det inte skall bli för mycket gubbvälde.  
Har valberedningen verkligen inget annat att komma med än dessa två? De är helt förutsägbara, inga nytänkare, inga visionärer, inga optimister. They´re loosers så det stänker om det.
von der Esch som vandrat från m via kd till jl är ju mer än lovligt enkelspårig, plågsamt patetisk och retoriskt inmålad i en hörna, allt sedan han lämnade riksdagen. Och den besvikne Sören Wibe, lämnade s i våras, eftersom det partiet "inte rätade in sig i hans led". Han litar enbart på stödet från sina EU-kritiska jämtländska vänner. Tyvärr räcker inte det Sören, ägna dig åt storstäderna också.
Ja herre jösses, själv är jag sjutti år, snart redo för slakthuset, men nååågra nyansskillnader mellan svart och vitt kan jag fortfarande uppfatta. 

Inga kommentarer: